2014. november 25., kedd

Könyvmolyok Problémái BookTag

A book taget egy rég figyelt molytrásamnál találtam, és nagyon megtetszett, ő azt mondta, aki kapja marja, így én martam.
@Anitiger a Hagyjatok! Olvasok! blog írója itt írt az ő problémáiról.
Ugyan van 4-5 félkész bejegyzésem, amit postolnom kellene inkább, mégis inkább ezt a BookTager választottam.
Ajánlom @robinson figyelmébe a Gabó olvas blogba,  @Bélabának a momentum blogba, és @BleedingBridenak a My precious, dark athaeneum blogba és @angleenak a Csomókból csodát blogba. Töltsétek ki ti is, ha kedvetek szottyan :-)

De íme az én problémáim:

Könyvmolyok Problémái Tag


1. Körülbelül 20.000 könyv van az „Elolvasni” listádon. Hogy a fenébe döntöd el, hogy mit olvasol el legközelebb?

Ez komoly fejtörés általában.
Elsősorban az utazót fogom, aztán a könyvtárit, és a kölcsönt. DE néha csak úgy kedvem szottyan egy molyos értékelés, egy blogbejegyzés, egy baráti ajánló miatt, vagy csak azért megrt éppen megvettem, és olyaaaan gyönyörű... Ez utóbbiak haladnak a leggyorsabban, a kedvem-szottyant-könyvek.

2. Már elolvastad, több mint a könyv felét, de egyszerűen nem tetszik neked. Abbahagyod, vagy folytatod?

Mindig befejezem.
Soha nem hagyok félbe könyvet. Van, hogy halogatom, de nem adom fel. Volt már olyan hogy a könyv felénél kezdett igazán tetszeni, és végül bele is szerettem, és rajongója lettem a sorozatnak. Ilyen volt a Tristan&Danika sorozat.
Tipikus ha belehalok is elolvasom élmény a Breaking Dawn volt. Rábeszéltek, hogy a Twilight Saga alap, muszáj elolvasnom. Az elsőkkel még csak-csak elvoltam, bár beláttam, hogy túl öreg vagyok hozzá, de ez az utolsó... az olvasás hosszán is látszik, hogy megszenvedtem vele.

3. Közeledik az év vége és oly közel, mégis távol vagy az olvasási kihívásod teljesítéséhez. Megpróbálsz felzárkózni, és ha igen, akkor mégis hogyan?

Nem igazán érdekelnek a kihívások. Nagyon ritkán kezdek egy kihívásért olvasni. Amikor észreveszem, hogy csak még egy-kettő kellene egy könyves kihíváshoz, akkor előfordul, hogy ráfekszem kicsit, de nem motivál annyira. Csak az élvezet kedvéért olvasok.
Vannak időszakok, amikor hetekig csak 4 órát alszok, mert hajnal fél kettőig olvasok, aztán jönnek hullámvölgyek, mikor alszok ezerrel, és hamarabb horkolok, mint a gyerekek. Szerintem ilyenkor pihenem ki az előbbit. (most épp egy ilyen alvós időszakban vagyok, látszik is az olvasások mennyiségén.)

4. Egy könyvsorozatnak, amit egyszerűen imádsz, a borítói. Nem. Egyeznek!!!! Hogy birkózol meg ezzel a szörnyűséggel?

Annyira nem érdekelnek a borítók, de volt már, hogy kicseréltem (eladtam egyet és vettem egy másikat) hogy összeillők legyenek. A fontos az volt, hogy a HP sorozat egyforma borítós legyen. 
Amúgy tervezem a HP saját borítózását, illetve a FTT kötetekét is, hogy együtt kiadjanak valamit.
A HPhez természetesen Roxfortos-gerincet készítek. Szép lesz a polcon.


5. Mindenki imád egy könyvet, amit te egyszerűen ki nem állhatsz. Kivel osztod meg az érzéseidet?

Szerencsére remek molyos közösségben vagyok, ahol olyan ismerősökre tettem szert, akikkel kiválóan lehet minden bunkózás nélkül ütköztetni a véleményeket, pl.: @BleedingBride, @Chrissie, @Ittimi, @Bélabá, @ZalabaiÁgi, @Elisorne és személyesen sokat csevegünk ilyesmiről @robinsonnal.





6. Nyilvános helyen olvasol éppen és hirtelen elkezdesz sírni a könyvön. Mihez kezdesz magaddal?

Nos, igen. Cikis. Nagyokat pislogok, szolidan törölgetem az orromat és nyelem a könnyeket. Picit leteszem, és igyekszem nem nagyon hülyének tűnni. A FTT-ben Vishous könyvét olvastam Szegeden a belvárosban, a kakaós résznél erősen küzdöttem :-)

7. A folytatása egy könyvnek, amit nagyon imádtál, éppen most jelent meg, de már nem emlékszel mindenre az előző részből. Újraolvasod az előző könyvet? Vagy inkább nem olvasod el ezt a folytatást? Keresel valami összefoglalót róla az interneten? Esetleg elkezdesz bőgni a frusztrációtól?!?!!

Megnézem az értékelésemet, ha van ilyen, előkapom a könyvet és beleolvasok. Ha hosszabb sorozat, akkor rákeresek a plotra, gyakorlatilag bármelyik könyv rövid összefoglalóját meg lehet találni. Nem szoktam erre ráparázni, a legtöbb kötetben úgyis rendszeresen visszautalnak, és ha elkezdem olvasni úgyis beugrik.



8. Nem akarod senkinek, ismétlem, senkinek kölcsönadni a könyveidet! Hogyan utasítod vissza udvariasan az embereket, mikor kölcsönkérnek tőled egyet?

Nagyon szívesen adogatom kölcsön, utaztatok is, és relative ritkán jár nálam olyan, aki kölcsönkérhet könyvet. A molyos polcon csak néhány könyvem van fenn. 
Volt már olyan, hogy egy szinte ismeretlen kért kölcsön tőlem egy nagyon kedves könyvet, azt mondtam, nem a sajátom volt, csak kölcsönben volt nálam. 

9. Ebben a hónapban már 5 könyvet kezdtél el és egyiket sem fejezted be. Hogyan lépsz túl ezen a „nem olvasási időszakon”?

Egyszer csak elhatározom, hogy ha törik, ha szakad, befejezem őket.
Néha vannak időszakok, mikor nem haladok az olvasással. Mikor ez már zavar, akkor  nekifekszem egy kicsit. Általában az veszi el az időt, néha a lelkesedést, mikor megnézem a filmfeldolgozást. Ilyen volt a HP. Egy hónapja láttam kb, és nagyon nem bírtam a filmeket. Az elég sok idő volt, mire a nyolc filmet megnéztem, és utána inkább HP-t akartam újraolvasni.
Most a Hunger Gamest néztem meg, és csiklandozza a fantáziámat a Mockingjay is, azt is meg kell néznem, mert a film nagyon tetszett, ha a könyvért nem is voltam odáig.

10. Nagyon sok könyv jelenik meg, amikért szinte haldokolsz, hogy elolvashasd. Hányat fogsz ezek közül megvenni?

Hmmm... a kedvenceket mindenképpen.
Sajnos anyagilag be vagyok határolva, így azért nem tudok megvenni mindent amit olvasok.
Kölcsön, utazó, könyvtár, akciós ebookok, olcsó Coopos, postai könyvek, Kelly kiadó akciói...




11. Miután megvetted a könyvet, amire annyira vágytál, körülbelül mennyi ideig csücsülnek a polcodon mire elolvasod őket?

Sokmindentől függ. Van, hogy amint kibontom már olvasom is, aztán van olyan, amit már vagy fél éve vettem, mert nagyon kíváncsi voltam rá, mindig meg is fogom, de aztán sürgetőbb olvasásokat veszek elő.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése