2015. március 20., péntek

4K kérdőív - BookTag

A kérdőív @Bélabá blogjáról a Momentumról érkezett ide hozzám. Éppen kedvem is szottyant, így hát jöjjön.

Kérdések és válaszok:


1. Szoktál nassolni olvasás közben?
Nem jellemző.
Néha aszalt vörösáfonyát, almát, a múltkor kivételesen pattogatott kukoricát ettem, de csak azért mert a gyerkőcök "moziztak" és én aközben olvastam mellettük.

2. Mit szeretsz iszogatni olvasás közben?
Kávét természetesen. Sok tejjel, két cukorral.


3. Szoktál írogatni a könyvekbe, vagy kivagy magától a gondolattól is, hogy firkálj beléjük?
A könyvbe soha. Mondjuk tankönyvekbe igen, de egyéb könyvekbe nem.

4. Hogyan jelölöd, hogy hol tartasz egy könyvben?
Sokat olvasok ebookot, az megjegyzi, és ez rém praktikus. Válogatott gyönyörű könyvjelzőim vannak, például molyos ismerősöktől, mégis mindig valamit teszek bele ami a kezem ügyébe kerül. A Tövisek Hercegében csokis nápolyiszelet csomagolása volt (mentségemre váljék, hogy egyik kedvenc: mogyorós Horalky)
A sűrűn olvasottakban általában állandó könyvjelző van, és az valamelyik kedvenc szokott lenni.

5. Mindig el kell jutnod egy fejezet végéig, vagy le tudod tenni a könyvet bárhol?
Mivel folyton olvasok, ritkán ülök le kimondottan olvasni, éppen ezért praktikus az ebook, az mindig kéznél van a telefonon. Ott hagyom abba, ahol éppen tartok. 
A másik ami eldönti, hogy hagyom abba, az az, hogy mikor alszom el könyvvel a kezemben.

6. Olyan ember vagy, aki elhajítja a könyvet a szoba másik sarkába, ha nagyon idegesítő regényt olvas?
George R.R. Martinnak van egy ilyen hatása...
Viccet félretéve, van mikor kiakadok. Volt már, hogy odacsaptam egy könyvet az asztalhoz, de alapvetően (főleg telefonomat féltvén) nem vagyok a fizikai erőszak híve, ilyenkor inkább ignorálom egy darabig (és ahogyan ez nem működik a gyerekeknél ugyanúgy nem működik a könyveknél sem).

7. Ha szembejön veled egy ismeretlen szó, azonnal rákeresel?
Ha zavarja a megértést akkor igen, illetve ha érdekesnek találom, de amit értek a kontextusból azzal ritkán törődök.

8. Mit olvasol most?
Gárdonyi Géza: Egri csillagok

(döbbenetes felfedezés volt, hogy hányféle változatban jelent meg, én ezt olvasom)
Ezen felül éppen elkezdtem a Tövisek Királyát.

9. Milyen könyvet vettél legutóbb?
Hármat.Olyan friss vásárlás, hogy még meg se kaptam: Feloldozott szerető, Megsebzett szerető, Síron túli szerető - még hiányoztak a Fivérek közül.
Ami a kezemben is van, és gyönyörűséges, az az Ice Dragon George R.R.Martintól.

10. Van kedvenc helyed vagy időpontod az olvasásra?
Éjjel. Ágyban. Mikor a gyerekek már alszanak. És különlegesen értékelem ha nagy ritkán alakul úgy, hogy egy reggel ébredés után nem kell mennem sehova, és akkor forró kávé mellett az ágyban, az még kedvencebb.

11. A sorozatokat vagy az egyrészes könyveket szereted jobban?
Na most akartam írni, hogy fúúúúj sorozat. De nem kamuzok. Szeretem a sorozatokat.

DE bosszantanak a pénzért nyújtott trilódiák, amiknek a története kényelmesen elférne egy kötetben, de háromig húzzák. Főleg azért bosszant, mert kíváncsi vagyok, hogyan végződik, és így is elolvasom.

12. Van olyan könyv, amit mindig előrehozol, és szeretettel ajánlasz mindenkinek?
J.K.Rowling: Harry Potter sorozat.

Számtalanszor újraolvastam és nagy szeretettel ajánlom mindenkinek.
A másik A beavatott Veronika Roth-tól.

13. Hogy rendszerezed a könyveidet?
Kölcsön
Könyvtári
Sorozat szerint
Író szerint

Köszönöm @Bélabá.
Szeretettel ajánlom mindenkinek, akinek kedve szottyan.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése