2015. április 6., hétfő

Bleeding Bride: Fekete Fivérek

A molyon futottam össze az írónővel, aztán utazókönyvként került a kezembe a könyve.
Első meglepetésem a könyv vastagsága volt. Mindössze 120 oldal.
Gondoltam, ez egy estére se elég...
Aztán valóban gyorsan kiolvastam, de egy életre elkísérnek a kökényhajú ikrek.

Bleeding Bride: Fekete Fivérek 
(Fülszöveg)
Lehunyt szemekkel, kitárt szívvel hallgatni a kopjafák történetét érzelmek kavalkádját váltja ki, a szánalom, a düh, a gyönyör és büszkeség csokrában eltűnik a halál gondolata, a múlt jelenné válik, a jövő pedig nem más, csak egy lidércnyomás. Sötét sorozat apró részletei, csillogó sikerekre boruló árnyékok, legjobb emberek gonosz oldala, fagyasztó hideg a legnagyobb hőségben. Kopjafák írott krónikája, patyolat lelkek memoárja, melynek minden rejtett sarka oly fekete, mint az éj.
Kiadó: Könyvműhely, Miskolc, 2012
124 oldal ISBN: 9789630833394
Történet most az értékeléssel együtt:
Nem egyszerű értékelni a könyvet.
Borzalmasan gyönyörű. Gyönyörűen borzalmas.


Több idősíkon, több szemszögből, váltakozva látjuk az eseményeket, és ez először összezavart. Bevallom, egészen meglepett egy agymunkát igénylő könyv, és amikor beindultak a tekervények akkor elvesztem a történetben, egy falatra elolvastam.
Úgy éreztem, akarok még többet, miért ilyen rövid, de közben éreztem, olyan kár lett volna elrontani azzal, ha nyújtja, húzza, hisz a történet éppen így volt kerek egész.
Ráadásul olyan érzelmeket adott, amik otthagyták a nyomukat a lelkemen.
Két egészen eltérő testvér: a magába zárkózó, csendes, búskomor, és az extrovertált, nagyhangú, vagány előadó. Útjaik hol elválnak, hol újra összetalálkoznak. A tragédiák nem kímélik őket
A másik ami meglepett, az nyelvezet. A költői képek miatt olyan volt, mintha egy gyönyörű verset olvasnék, néhol a verslábak lüktetése vitte a sorokat előre, szinte skandálnom kellett. 
Gyönyörűséges képek sorát irkáltam ki, mert egyszerűen zseniálisan szépek és kifejezőek voltak, hihetetlen, mennyi érzelmet tudott ezekkel átadni az írónő. Nem csak egy történet, hanem érzések, gondolatok, érzelmek hada amit a könyvtől kaptam.
Muszáj hoznom néhány ilyet:
„ágak ujjai közt fulladozik a szél”
„magány-zárkám óvó ölelése”
„a szürkület már vállukat súrolgatva egyre sürgette az elkerülhetetlen beszélgetést”
„az őszi fák zöldje csillogott a szemében” 
Szinte az egész könyvet kiírhatnám, végig ilyen csodálatosan szépséges módon érezteti a világot.
Minden mondat érzésekkel van tele, illatokkal, ízekkel, hangokkal, szinte érzed az anyagokat az ujjaid alatt.
Elkezdtem olvasni és alámerültem benne, éltem a fivérekkel. Átéltem a borzalmaikat és rettegtem a boldog időket élve, mert éreztem a levegőben a közelgő szörnyűségeket.

Bleeding Bride
A legSZEBB könyv amit valaha olvastam.
Imádtam, imádom.
Azóta van saját példányom belőle, és az írónő az egyik legkedvesebb ismerősömmé vált, egy életvidám, hihetetlenül energikus fiatal anyuka, újságíró és írónő, valamint az egyik legőszintébb ember, akit valaha ismertem.

Szívből ajánlom figyelmetekbe.
FB profil
Moly alkotói


Szemszög: E/3 (Fivérek)

Kedvenc szerepők:
* A fivérek és a szomszéd fiú
Utáltam szereplők:
* az apa természetesen
Kedvenc rész:
* a boldog részek
Szomorú rész:
*az összes többi... kikészített az eleje és a gyermek.
10/10
Abszolút Favorit (AF)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése